Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAM VE AİLE
İslamda aile hayatı
Adeti biten kadın gusül abdesti almadan eşi ile birlikte olabilir mi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ekrem" data-source="post: 40153" data-attributes="member: 3"><p style="margin-left: 20px">adet bitiminde gusül almak, adetten sonra gusül, adetten sonra ilişki, hayızdan sonra gusül, temizlendikten sonra gusül, gusletmek</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">Adeti biten kadın gusül abdesti almadan eşi ile birlikte olabilir mi? Eşler birlikte olduktan sonra gusül alsa olur mu? Yoksa önce gusül abdesti alması mı gerekiyor?</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>Cevap: </strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>Bakara suresinin 222. ayetinde Allah Teala şöyle buyurmaktadır:</strong></span> </p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> <span style="color: DarkGreen">“Sana kadınlardaki kanamaları soruyorlar. De ki</span></span><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkGreen">, o bir eziyettir; kanamanın olduğu günlerinde onları rahat bırakın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah‘ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.”</span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> Yukarıdaki ayete göre adet esnasında yasak olan cinsel ilişkinin helal olabilmesi için iki şart bulunmaktadır:</span> </p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> 1. Kadının adetinin bitmesi gerekir.</span> </p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> 2. Kadının tertemiz olması</span> <span style="font-size: 12px">, yani gusletmesi/yıkanması gerekir.</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> Adeti sona eren kadın gusletmedikçe kendisiyle cinsî münasebette bulunmanın helâl olmadığı hususunda Şafii</span> <span style="font-size: 12px">, Maliki ve Hanbeli mezhepleri başta olmak üzere ulemanın büyük çoğunluğu görüş birliğine varmıştır. Yalnız Hanefîler, adet kanının belirli âdet süresinin sonunda kesilmesi halinde bir namaz vakti geçtikten sonra gusül yapıl*masa da cinsî münasebetin caiz olacağını söylemişlerdir. (Yunus Vehbi Yavuz, “Hayız”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, c: 17, s: 53.)</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> Hanefilere göre adetin azami süresi olan on gün geçince</span> <span style="font-size: 12px">, boy abdesti almadan da cinsel ilişkide bulunmak helal olur. Fakat adeti bu süreden daha kısa olan bir kadının, adeti bitip kanının kesilmesiyle hemen cinsel ilişkide bulunması helal olmaz. Böyle bir durumda cinsel ilişkide bulunmanın helal olabilmesi için kadının ya gusletmiş olması veya üzerinden bir namaz vakti geçmiş olması veyahut da bir özründen dolayı teyemmüm edip onunla nafile de olsa bir namaz kılması gerekir. (Mehmet Şener, “Hayız”, İslam’da İnanç İbadet Ve Günlük Yaşayış Ansiklopedisi, İlmî Müşavir Ve Redaktör: İbrahim Kâfi Dönmez, İstanbul, 1997, c: 2, s: 218)</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>Ebu Hanife’nin bu görüşte olmasının delili şudur:</strong></span> </p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> <span style="color: DarkGreen">“</span></span><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkGreen">Allah Teâlâ’nın, “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” hitabı, onlara yaklaşmayı yasaklamış ve bu yasağın, onların adetten kesilmeleriyle son bulacağını ifade etmiştir. Kadınların adetten kesilmeleri bu yasağın sona ermesine sebep olunca, adetleri sona erdiğinde yasağın söz konusu olmaması gerekir.”</span></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> Râzî</span> <span style="font-size: 12px">, tefsirinde el-Kâdî’nin (muhtemelen Kadı Abdulcebbâr ?), Ebû Hanife’nin görüşüne şu şekilde cevap verdiğini kaydeder:</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> “Eğer Cenab-ı Hak ayette sadece</span> <span style="font-size: 12px">, <span style="color: DarkGreen">“Temizleninceye kadar”</span> ifadesini söylemiş olsaydı, sizin söylediğiniz son derece uygun olurdu. Ama Hak Teâlâ bu emrine, <strong><span style="color: DarkGreen">“İyice temizlendiklerinde…” </span></strong>kaydını da ilâve edince, bu iki ifadenin hepsi birden bu yasağın sona erme sebebi olmuş olur. Bu, bir kimse <span style="color: DarkGreen">“Eve girinceye kadar, falancayla konuşma. Girdikten sonra gönlü hoş olursa onunla konuş”</span> demesi gibidir. O kimsenin konuşabilmesinin, bu iki şartın ikisine birden bağlanmış olması gerekir. Bu böyle olunca, adetten kesildikten sonra onun mutlaka temizlenmesi de gerekir. (Fahreddin er-Razi, et-Tefsiru’l-Kebir, c: 6, s: 419, Bakara suresi 222. ayetin tefsiri)</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> Delillere bakıldığında çoğunluğun görüşünün isabetli olduğu</span> <span style="font-size: 12px">, yani âdeti biten kadının gusül abdesti almadan eşi ile ilişkiye giremeyeceği anlaşılmaktadır.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ekrem, post: 40153, member: 3"] [INDENT]adet bitiminde gusül almak, adetten sonra gusül, adetten sonra ilişki, hayızdan sonra gusül, temizlendikten sonra gusül, gusletmek [SIZE=3]Adeti biten kadın gusül abdesti almadan eşi ile birlikte olabilir mi? Eşler birlikte olduktan sonra gusül alsa olur mu? Yoksa önce gusül abdesti alması mı gerekiyor? [B]Cevap: [/B][/SIZE] [SIZE=3][B]Bakara suresinin 222. ayetinde Allah Teala şöyle buyurmaktadır:[/B][/SIZE] [SIZE=3] [COLOR=DarkGreen]“Sana kadınlardaki kanamaları soruyorlar. De ki[/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=DarkGreen], o bir eziyettir; kanamanın olduğu günlerinde onları rahat bırakın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah‘ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.”[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3] Yukarıdaki ayete göre adet esnasında yasak olan cinsel ilişkinin helal olabilmesi için iki şart bulunmaktadır:[/SIZE] [SIZE=3] 1. Kadının adetinin bitmesi gerekir.[/SIZE] [SIZE=3] 2. Kadının tertemiz olması[/SIZE] [SIZE=3], yani gusletmesi/yıkanması gerekir.[/SIZE] [SIZE=3] Adeti sona eren kadın gusletmedikçe kendisiyle cinsî münasebette bulunmanın helâl olmadığı hususunda Şafii[/SIZE] [SIZE=3], Maliki ve Hanbeli mezhepleri başta olmak üzere ulemanın büyük çoğunluğu görüş birliğine varmıştır. Yalnız Hanefîler, adet kanının belirli âdet süresinin sonunda kesilmesi halinde bir namaz vakti geçtikten sonra gusül yapıl*masa da cinsî münasebetin caiz olacağını söylemişlerdir. (Yunus Vehbi Yavuz, “Hayız”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, c: 17, s: 53.)[/SIZE] [SIZE=3] Hanefilere göre adetin azami süresi olan on gün geçince[/SIZE] [SIZE=3], boy abdesti almadan da cinsel ilişkide bulunmak helal olur. Fakat adeti bu süreden daha kısa olan bir kadının, adeti bitip kanının kesilmesiyle hemen cinsel ilişkide bulunması helal olmaz. Böyle bir durumda cinsel ilişkide bulunmanın helal olabilmesi için kadının ya gusletmiş olması veya üzerinden bir namaz vakti geçmiş olması veyahut da bir özründen dolayı teyemmüm edip onunla nafile de olsa bir namaz kılması gerekir. (Mehmet Şener, “Hayız”, İslam’da İnanç İbadet Ve Günlük Yaşayış Ansiklopedisi, İlmî Müşavir Ve Redaktör: İbrahim Kâfi Dönmez, İstanbul, 1997, c: 2, s: 218)[/SIZE] [SIZE=3][B]Ebu Hanife’nin bu görüşte olmasının delili şudur:[/B][/SIZE] [SIZE=3] [COLOR=DarkGreen]“[/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]Allah Teâlâ’nın, “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” hitabı, onlara yaklaşmayı yasaklamış ve bu yasağın, onların adetten kesilmeleriyle son bulacağını ifade etmiştir. Kadınların adetten kesilmeleri bu yasağın sona ermesine sebep olunca, adetleri sona erdiğinde yasağın söz konusu olmaması gerekir.”[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3] Râzî[/SIZE] [SIZE=3], tefsirinde el-Kâdî’nin (muhtemelen Kadı Abdulcebbâr ?), Ebû Hanife’nin görüşüne şu şekilde cevap verdiğini kaydeder:[/SIZE] [SIZE=3] “Eğer Cenab-ı Hak ayette sadece[/SIZE] [SIZE=3], [COLOR=DarkGreen]“Temizleninceye kadar”[/COLOR] ifadesini söylemiş olsaydı, sizin söylediğiniz son derece uygun olurdu. Ama Hak Teâlâ bu emrine, [B][COLOR=DarkGreen]“İyice temizlendiklerinde…” [/COLOR][/B]kaydını da ilâve edince, bu iki ifadenin hepsi birden bu yasağın sona erme sebebi olmuş olur. Bu, bir kimse [COLOR=DarkGreen]“Eve girinceye kadar, falancayla konuşma. Girdikten sonra gönlü hoş olursa onunla konuş”[/COLOR] demesi gibidir. O kimsenin konuşabilmesinin, bu iki şartın ikisine birden bağlanmış olması gerekir. Bu böyle olunca, adetten kesildikten sonra onun mutlaka temizlenmesi de gerekir. (Fahreddin er-Razi, et-Tefsiru’l-Kebir, c: 6, s: 419, Bakara suresi 222. ayetin tefsiri)[/SIZE] [SIZE=3] Delillere bakıldığında çoğunluğun görüşünün isabetli olduğu[/SIZE] [SIZE=3], yani âdeti biten kadının gusül abdesti almadan eşi ile ilişkiye giremeyeceği anlaşılmaktadır.[/SIZE][/INDENT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAM VE AİLE
İslamda aile hayatı
Adeti biten kadın gusül abdesti almadan eşi ile birlikte olabilir mi
Üst
Alt