- Katılım
- 26 Şubat 2011
- Mesajlar
- 503
- Tepkime puanı
- 10
Bir kişinin, malının bir kısmını veya bir menfaati kendi ölümünden sonra geçerli olmak üzere başkasına temlik etmesine vasiyet denir.
Vasiyet, malın ancak üçte biri kadarı için geçerlidir. Böyle bir vasiyetin geçerli olması için hiç kimsenin izin ve rızası şart değildir. Malının tamamını veya bir kısmını vasiyet etmek isteyen kişiye Peygamber Efendimiz (s.a.s.): “Üçte birini ver. Hatta üçte biri de çoktur. Senin varislerini zenginler olarak bırakman, insanlara ihtiyaçlarını açan fakirler olarak bırakmandan daha ha-
yırlıdır.” (Buhâri, “Vesâyâ”, 2, 3; “Ferâiz”, 6; Müslim, “Vesâyâ”, 5) buyurmuştur.
Vasiyet, malın üçte birinden fazlası için yapılmışsa, üçte birden fazla kısmının geçerli olması, mirasçıların izin ve rızasına bağlıdır.
Mirasçılardan herhangi birine vasiyette bulunmak caiz değildir (İbn Mâce, “Vesâyâ”, 6). Zira böyle bir davranış, mirasçılar arasında düşmanlığa yol açabilir.
Dinimiz ise insanlar arasında kin ve düşmanlığa yol açabilecek her türlüdavranışı yasaklamıştır (Mâide, 5/2). Ancak, diğer mirasçılar, böyle bir vasiyete rıza gösterirlerse, vasiyet geçerli olur. Kuşkusuz mirasçıların rıza göstermesi, kin ve düşmanlığın meydana gelmesine engel olur.
Vasiyet, malın ancak üçte biri kadarı için geçerlidir. Böyle bir vasiyetin geçerli olması için hiç kimsenin izin ve rızası şart değildir. Malının tamamını veya bir kısmını vasiyet etmek isteyen kişiye Peygamber Efendimiz (s.a.s.): “Üçte birini ver. Hatta üçte biri de çoktur. Senin varislerini zenginler olarak bırakman, insanlara ihtiyaçlarını açan fakirler olarak bırakmandan daha ha-
yırlıdır.” (Buhâri, “Vesâyâ”, 2, 3; “Ferâiz”, 6; Müslim, “Vesâyâ”, 5) buyurmuştur.
Vasiyet, malın üçte birinden fazlası için yapılmışsa, üçte birden fazla kısmının geçerli olması, mirasçıların izin ve rızasına bağlıdır.
Mirasçılardan herhangi birine vasiyette bulunmak caiz değildir (İbn Mâce, “Vesâyâ”, 6). Zira böyle bir davranış, mirasçılar arasında düşmanlığa yol açabilir.
Dinimiz ise insanlar arasında kin ve düşmanlığa yol açabilecek her türlüdavranışı yasaklamıştır (Mâide, 5/2). Ancak, diğer mirasçılar, böyle bir vasiyete rıza gösterirlerse, vasiyet geçerli olur. Kuşkusuz mirasçıların rıza göstermesi, kin ve düşmanlığın meydana gelmesine engel olur.