Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Allah (c.c)
Esma-ül Hüsna
El-bedi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ömr-ü diyar" data-source="post: 17097" data-attributes="member: 376"><p style="margin-left: 20px">“Eşi ve benzeri olmayan.”</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">“Örneksiz olarak yaratan.”</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><strong>“(Allah), gökleri ve yeri yoktan (örneksiz) yaratandır. O, bir işin olmasını murat etti mi, ona yalnız ‘ol’ der, o da oluverir.” </strong>(Bakara Sûresi, 2/117)</p><p><strong>Bedi’</strong> ismi, Allah’ın zâtında ve sıfatlarında misilsiz ve benzersiz olduğunu ifade eder ve<strong> ‘Muhalefetü’n-lil-havadis’ </strong>sıfatına dayanır. Yani O’nun yaratmasıyla sonradan varlık sahasında boy gösteren hiçbir varlık, hiçbir cihetle O’na benzemez ve O, bütün bunlara muhaliftir. </p><p></p><p>Zâtı bütün zâtlara muhalif olduğu gibi, sıfatları da mahlukatın sıfatlarına muhaliftir. </p><p></p><p><strong>‘Muhalif’</strong> kelimesi,<strong> ‘benzemez’ </strong>kelimesinden farklı bir mânâya kapı açar. Mahlukat âleminden bir misal vermek gerekirse, ‘insanın kolu, ayağına benzemez,’ deriz, ama bu kolun ruha ‘benzemediğinden’ değil, ‘muhalif olduğundan’ söz ederiz. Yani, kol ayrı bir mahiyettir, ruh ise ona muhalif apayrı bir mahiyettir. </p><p></p><p>Allah hem zâtı, hem sıfatları hem fiilleri ve icraatı bakımından bütün mahlukata muhalif olmakla misilsiz bir <strong>Bedi’</strong>dir.</p><p></p><p>Allah’ın varlığı vaciptir, mahlukatın varlığı ise mümkindir. Yani olmasıyla olmaması müsavidir.</p><p></p><p>Allah <strong>Kâdîm’</strong>dir, mahlukat ise hâdistir; yani sonradan yaratılmışlardır. Allah <strong>Bâkî’</strong>dir, mahlukat ise fanidir. </p><p>Allah’ın sıfatları mutlaktır, kayıt altına alınamaz. Mahlukatın ise bütün sıfatları sınırlı ve kayıtlıdır. </p><p></p><p>İşte<strong> Bedi’ </strong>ismi, bu muhalefetlerin tamamını birden ders vermekle, Allah’ın kemâlinin idrak edilemeyecek kadar ulvî, son derece bedi’ olduğunu ifade eder.</p><p></p><p></p><p><span style="color: RoyalBlue"><strong>Yazar: Alaaddin Başar (Prof.Dr.)</strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ömr-ü diyar, post: 17097, member: 376"] [INDENT]“Eşi ve benzeri olmayan.” “Örneksiz olarak yaratan.” [B]“(Allah), gökleri ve yeri yoktan (örneksiz) yaratandır. O, bir işin olmasını murat etti mi, ona yalnız ‘ol’ der, o da oluverir.” [/B](Bakara Sûresi, 2/117)[/INDENT] [B]Bedi’[/B] ismi, Allah’ın zâtında ve sıfatlarında misilsiz ve benzersiz olduğunu ifade eder ve[B] ‘Muhalefetü’n-lil-havadis’ [/B]sıfatına dayanır. Yani O’nun yaratmasıyla sonradan varlık sahasında boy gösteren hiçbir varlık, hiçbir cihetle O’na benzemez ve O, bütün bunlara muhaliftir. Zâtı bütün zâtlara muhalif olduğu gibi, sıfatları da mahlukatın sıfatlarına muhaliftir. [B]‘Muhalif’[/B] kelimesi,[B] ‘benzemez’ [/B]kelimesinden farklı bir mânâya kapı açar. Mahlukat âleminden bir misal vermek gerekirse, ‘insanın kolu, ayağına benzemez,’ deriz, ama bu kolun ruha ‘benzemediğinden’ değil, ‘muhalif olduğundan’ söz ederiz. Yani, kol ayrı bir mahiyettir, ruh ise ona muhalif apayrı bir mahiyettir. Allah hem zâtı, hem sıfatları hem fiilleri ve icraatı bakımından bütün mahlukata muhalif olmakla misilsiz bir [B]Bedi’[/B]dir. Allah’ın varlığı vaciptir, mahlukatın varlığı ise mümkindir. Yani olmasıyla olmaması müsavidir. Allah [B]Kâdîm’[/B]dir, mahlukat ise hâdistir; yani sonradan yaratılmışlardır. Allah [B]Bâkî’[/B]dir, mahlukat ise fanidir. Allah’ın sıfatları mutlaktır, kayıt altına alınamaz. Mahlukatın ise bütün sıfatları sınırlı ve kayıtlıdır. İşte[B] Bedi’ [/B]ismi, bu muhalefetlerin tamamını birden ders vermekle, Allah’ın kemâlinin idrak edilemeyecek kadar ulvî, son derece bedi’ olduğunu ifade eder. [COLOR=RoyalBlue][B]Yazar: Alaaddin Başar (Prof.Dr.)[/B][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Allah (c.c)
Esma-ül Hüsna
El-bedi
Üst
Alt