- Katılım
- 14 Şubat 2015
- Mesajlar
- 1,512
- Tepkime puanı
- 10
Kur'an'da ve Sünnet'te emirler ve yasaklar gayet açık ve net ise ve buradan da neş'et eden ilm-i fıkıh'ta kural ve kaideler de en ince ayrıntısına kadar belirtilmişse,
Mirac gecesi ile şu anımızın ya da bu gecemizin bir farklılığı var mıdır sizce..?
Biz de bu geceyi bir proğramla eda ettik, Kur'an tilaveti, sohbet ve arkasından dua ve yatsı namazının cemeatle eda edilmesi.
Yani bu mübarek gecelerde icra edilen farklılıkları, bid'at falan görmüyorum, yanlış ve hatalı da bulmuyorum, neticede Kur'an okunuyor, ilahiler okunuyor, mevlit okunuyor, dini sohbet ediliyor ne bileyim dualar ediliyor, bunun neyine karşı çıkacaksınız ki..? Değil mi..?
Dün akşama göre bu gecenin farklılığı nedir..?
İşte burada fail olarak "bizler" gündeme geliyoruz. Aslında, Kur'an'ın emir ve yasaklarında, sünnetin belirlediği ölçülerde değişen hiçbir şey yoktur, aynı ölçüler bugün de geçerli bu akşam da geçerlidir.
İşte değişen "biz" olunca, bu gecelerde bir "farklılık" da ister istemez oluyor. Cemeate bakıyorsunuz 3 katına çıkmış neredeyse, ki bazı camiler yatsı vaktinde tıklım tıklım da oluyor. Neden böyle oluyor. Cemeatle namaz emredilmiş, keyfen gitmeyenler azarlanır, ihtar edilir denilmiş ve gün ve zaman da belirtilmemiş, her vakit cemeatle eda edilmelidir denilmiş, hal böyleyken bu gecelerde yatsı vaktinde cami nasıl anormal bir şekilde tıklım tıklım olabilir..? Düşündürücü değil mi sizce..? Sizce bu güzellik midir yoksa garabet bir şey midir..?
Ve şunu da ifadeye edeyim ki, ben kendi karşımda bulunanlar için söylüyorum, bu gece de yatsı vaktinde camiye gelen ve cemeati 3, 4 katına çıkaran kalabalık 5 vakit namazlarını da düzenli olarak eda eden değildir. İnsan bulunduğu mahalli biliyor çevreyi tanıyor. Bu durumda olanlar neden mirac gecesinde camiyi dolduruyorlar..? Ondan önceki günde yatsı namazının cemeatle kılınmasında ya da bu gece yatsı namazının cemeatle kılınmasında Sünnet'in belirlediği hükümde bir farklılık var mı, elbet de yok ama değişiklik bizler de var..?
Bu geceleri kutsal addedip, yatsı vaktiyle, yapılan toplu dua ile, Kur'an ve sohbetle geçmişimizi temizlediğimize inanıyoruz sanki böyle bir anlayış var...
İşte genellikle böyle bir anlayış hakim olduğundan birileri bu anlayış üzerinden bu gecedeki farklılıkları da "bid'at" olarak ifade ediyor, ki hemen bu anlayışı karalamak da hoş değildir.
Orta yolu bulalım, bid'at de demeyelim ama artık müslümanlar da kendilerine çeki düzen versinler ve İslam'ı Allah korusun oyuncak haline getirmesinler...
Allah'ın emirlerini her an yerine getirsinler ve Allah'ın yasaklarından da her an kaçınsınlar...
Selamlarımla... Dua ile...
Mirac gecesi ile şu anımızın ya da bu gecemizin bir farklılığı var mıdır sizce..?
Biz de bu geceyi bir proğramla eda ettik, Kur'an tilaveti, sohbet ve arkasından dua ve yatsı namazının cemeatle eda edilmesi.
Yani bu mübarek gecelerde icra edilen farklılıkları, bid'at falan görmüyorum, yanlış ve hatalı da bulmuyorum, neticede Kur'an okunuyor, ilahiler okunuyor, mevlit okunuyor, dini sohbet ediliyor ne bileyim dualar ediliyor, bunun neyine karşı çıkacaksınız ki..? Değil mi..?
Dün akşama göre bu gecenin farklılığı nedir..?
İşte burada fail olarak "bizler" gündeme geliyoruz. Aslında, Kur'an'ın emir ve yasaklarında, sünnetin belirlediği ölçülerde değişen hiçbir şey yoktur, aynı ölçüler bugün de geçerli bu akşam da geçerlidir.
İşte değişen "biz" olunca, bu gecelerde bir "farklılık" da ister istemez oluyor. Cemeate bakıyorsunuz 3 katına çıkmış neredeyse, ki bazı camiler yatsı vaktinde tıklım tıklım da oluyor. Neden böyle oluyor. Cemeatle namaz emredilmiş, keyfen gitmeyenler azarlanır, ihtar edilir denilmiş ve gün ve zaman da belirtilmemiş, her vakit cemeatle eda edilmelidir denilmiş, hal böyleyken bu gecelerde yatsı vaktinde cami nasıl anormal bir şekilde tıklım tıklım olabilir..? Düşündürücü değil mi sizce..? Sizce bu güzellik midir yoksa garabet bir şey midir..?
Ve şunu da ifadeye edeyim ki, ben kendi karşımda bulunanlar için söylüyorum, bu gece de yatsı vaktinde camiye gelen ve cemeati 3, 4 katına çıkaran kalabalık 5 vakit namazlarını da düzenli olarak eda eden değildir. İnsan bulunduğu mahalli biliyor çevreyi tanıyor. Bu durumda olanlar neden mirac gecesinde camiyi dolduruyorlar..? Ondan önceki günde yatsı namazının cemeatle kılınmasında ya da bu gece yatsı namazının cemeatle kılınmasında Sünnet'in belirlediği hükümde bir farklılık var mı, elbet de yok ama değişiklik bizler de var..?
Bu geceleri kutsal addedip, yatsı vaktiyle, yapılan toplu dua ile, Kur'an ve sohbetle geçmişimizi temizlediğimize inanıyoruz sanki böyle bir anlayış var...
İşte genellikle böyle bir anlayış hakim olduğundan birileri bu anlayış üzerinden bu gecedeki farklılıkları da "bid'at" olarak ifade ediyor, ki hemen bu anlayışı karalamak da hoş değildir.
Orta yolu bulalım, bid'at de demeyelim ama artık müslümanlar da kendilerine çeki düzen versinler ve İslam'ı Allah korusun oyuncak haline getirmesinler...
Allah'ın emirlerini her an yerine getirsinler ve Allah'ın yasaklarından da her an kaçınsınlar...
Selamlarımla... Dua ile...