Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Namaz
namaz ve namazın kazası hakkında
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Turab" data-source="post: 35618" data-attributes="member: 2"><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Namaz belli vakitlerde yerine getirilmesi gereken bir farz olduğu için, bir mazeret olmaksızın tembellik ve ihmal yüzünden bile bile namazı vaktinde kılmayan kimse günahkâr olur. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Hz. Peygamber, uyuyakalma ve unutmayı bir mazeret kabul etmiş ve bu iki sebepten biriyle bir namazın vaktinde kılınamaması durumunda, hatırlanıldığı vakit kılınmasını söylemiştir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Hz. Peygamber'in bu husustaki ifadesi şöyledir: "Biriniz uyuyakalır veya unutur da bir namazı vaktinde kılamaz ise, hatırladığı vakit o namazı kılsın; o vakit, kaçırdığı namazın vaktidir" (Buhârî, "Mevâkt", 37; Müslim, "Mesâcid", 314-316).</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">siz şimdi bu sebeplerden dolayı kaza ya mı bırakıyorsunuz yok...</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">devam edelim</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Hanefîler'in de içinde bulunduğu büyük çoğunluğu oluşturan fakihlere göre; uyku veya unutma gibi insanın iradesini elinden alan bir özür nedeniyle bir namazı kazâ etmek gerekince, bilerek kılmama halinde haydi haydi kazâ gerekir. Bu görüş sahipleri de, namazı kazâya bırakmanın büyük bir günah olduğunu, bundan dolayı tövbe etmek gerektiğini söylemişler, fakat namaz müslümanın Allah'a karşı olan bir borcu olduğu için, bunu gecikmeli de olsa ödemek durumunda olduğunu dikkate almışlar ve kazâyı bir telâfi yolu olarak görmüşlerdir. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Bu durumda kişi, namazı vaktinde kılmadığı için günahkâr olmuştur, fakat daha sonra kazâ ettiği için, namazı terketme günahından kurtulmuş veya bu günahının affedilmesi yönünde önemli bir adım atmıştır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Vaktinde kılınamamış olan beş vakit farz namazın kazâsı farz, vitir namazının kazâsı ise vâcip olur.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Namaz belli vakitlerde yerine getirilmesi gereken bir farz olduğu için, bir özür olmaksızın namazın vaktinde kılınmayıp kazâya bırakılması büyük günahtır ve </span></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Red">namazı kazâ etmek bu günahı kaldırmaz</span></span></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">. Kaçırılan namazı kazâ etmek, namazı terketme günahını kaldırır, fakat vaktinden sonraya bırakma günahını kaldırmaz. Bunun için ayrıca tövbe ve istiğfar etmek gerekir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Meşrû bir mazeret sebebiyle namazın kazâya kalması veya bırakılması günah olmaz. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">bunlar ,Düşman korkusu veya bir ebenin doğum yapacak kadının başından ayrılması halinde çocuğun veya annesinin zarar göreceğinden korkması meşrû birer mazerettir. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Hz. Peygamber Hendek Savaşı'nda namazlarını tehir etmiştir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"> Abdullah b. Mes`ûd'un bu olaya ilişkin anlatımı şöyledir:"Müşrikler, Hendek Savaşı'nda Resûlullah'ı dört vakit namaz kılmaktan alıkoydular. Nihayet, gecenin Allah'ın bildiği kadar bir kısmı geçtikten sonra Bilâl ezan okudu ve kamet getirdi; Hz. Peygamber ikindiyi kıldırdı, sonra Bilâl kamet getirdi, Hz. Peygamber akşam namazını kıldırdı;sonra kamet getirdi, Hz. Peygamber yatsı namazını kıldırdı" (Buharî, "Mevkt", 36, 38; Tecrîd-i Sarîh Tercümesi, II, 535).</span></span></p><p></p><p></p><p>eşit mesafe den alıntıdır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turab, post: 35618, member: 2"] [FONT=Arial][SIZE=3]Namaz belli vakitlerde yerine getirilmesi gereken bir farz olduğu için, bir mazeret olmaksızın tembellik ve ihmal yüzünden bile bile namazı vaktinde kılmayan kimse günahkâr olur. [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]Hz. Peygamber, uyuyakalma ve unutmayı bir mazeret kabul etmiş ve bu iki sebepten biriyle bir namazın vaktinde kılınamaması durumunda, hatırlanıldığı vakit kılınmasını söylemiştir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]Hz. Peygamber'in bu husustaki ifadesi şöyledir: "Biriniz uyuyakalır veya unutur da bir namazı vaktinde kılamaz ise, hatırladığı vakit o namazı kılsın; o vakit, kaçırdığı namazın vaktidir" (Buhârî, "Mevâkt", 37; Müslim, "Mesâcid", 314-316).[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]siz şimdi bu sebeplerden dolayı kaza ya mı bırakıyorsunuz yok...[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3]devam edelim[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3]Hanefîler'in de içinde bulunduğu büyük çoğunluğu oluşturan fakihlere göre; uyku veya unutma gibi insanın iradesini elinden alan bir özür nedeniyle bir namazı kazâ etmek gerekince, bilerek kılmama halinde haydi haydi kazâ gerekir. Bu görüş sahipleri de, namazı kazâya bırakmanın büyük bir günah olduğunu, bundan dolayı tövbe etmek gerektiğini söylemişler, fakat namaz müslümanın Allah'a karşı olan bir borcu olduğu için, bunu gecikmeli de olsa ödemek durumunda olduğunu dikkate almışlar ve kazâyı bir telâfi yolu olarak görmüşlerdir. [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3]Bu durumda kişi, namazı vaktinde kılmadığı için günahkâr olmuştur, fakat daha sonra kazâ ettiği için, namazı terketme günahından kurtulmuş veya bu günahının affedilmesi yönünde önemli bir adım atmıştır.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]Vaktinde kılınamamış olan beş vakit farz namazın kazâsı farz, vitir namazının kazâsı ise vâcip olur.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3]Namaz belli vakitlerde yerine getirilmesi gereken bir farz olduğu için, bir özür olmaksızın namazın vaktinde kılınmayıp kazâya bırakılması büyük günahtır ve [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=Red]namazı kazâ etmek bu günahı kaldırmaz[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]. Kaçırılan namazı kazâ etmek, namazı terketme günahını kaldırır, fakat vaktinden sonraya bırakma günahını kaldırmaz. Bunun için ayrıca tövbe ve istiğfar etmek gerekir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]Meşrû bir mazeret sebebiyle namazın kazâya kalması veya bırakılması günah olmaz. [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3]bunlar ,Düşman korkusu veya bir ebenin doğum yapacak kadının başından ayrılması halinde çocuğun veya annesinin zarar göreceğinden korkması meşrû birer mazerettir. [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=3]Hz. Peygamber Hendek Savaşı'nda namazlarını tehir etmiştir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3] Abdullah b. Mes`ûd'un bu olaya ilişkin anlatımı şöyledir:"Müşrikler, Hendek Savaşı'nda Resûlullah'ı dört vakit namaz kılmaktan alıkoydular. Nihayet, gecenin Allah'ın bildiği kadar bir kısmı geçtikten sonra Bilâl ezan okudu ve kamet getirdi; Hz. Peygamber ikindiyi kıldırdı, sonra Bilâl kamet getirdi, Hz. Peygamber akşam namazını kıldırdı;sonra kamet getirdi, Hz. Peygamber yatsı namazını kıldırdı" (Buharî, "Mevkt", 36, 38; Tecrîd-i Sarîh Tercümesi, II, 535).[/SIZE][/FONT] eşit mesafe den alıntıdır. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Namaz
namaz ve namazın kazası hakkında
Üst
Alt