Susmanın Kısımları Nelerdir?
Sukut geceyi uyanık geçirmenin sonucudur. Çünkü geceyi ibadet ve taatle geçiren kimsenin konuşma isteği olmaz.
Sukut ikiye Ayrılır;
1-Dil ile Susmak
2-Kalp ile Susmak
Dil ile sukut masivayı konuşmaktan tamamen uzak durmaktır. Kalp ile susmak ise kalbten Allah’ın dışındaki her şeyi tamamen uzak durmaktır. Dili susan fakat kalbi konuşan kimsenin günahı az olur ve kendiside rahat ta olur. Hem dil hemde kalbi susan kimse ise sırrını temizlemiş halde Allah’ına kavuşur. Kalbi sukut eden fakat dili konuşan kimse söylediklerinde hikmetli söyler..
Kalbin susması müşahede ehline mahsus bir sıfattır ki onlar Allah’a yakın olan mukarreblerdir.
Susmanın din yoluna yeni girenlere etkisi afetlerden korunmasıdır. Muharreblerde ki hali ise Rabbının Üns hitabına muhatab olmaktır. Demek oluyor ki hallerden birine nail olanın susması onun Allahtan başka kimseyle konuşmaması demektir..
Kalbten Allah’ın dışındaki şeyleri (masivayı) giderdikten sonra Mevla ile konuşmaya geçilir ki bu mukarreb makamıdır.
Eğer insanın kalbinde masiva olursa susamaz. Mukarreb derecesine ulaşan kendisi sağlam, söyledikleri de doğru olur. O Hakkı söyler, doğrudur.
Masiva konuşmak hatta doğru konuşmak ise susmanın sonucudur. Masivayı konuşmak her bakımdan zararlıdır.
Susmanın makamı vahyin türleriyle olanıdır. Susmanın diğer bir vasfı da Marefe fullah’a götürmesidir.
Kaynak: Erzurumlu İbrahim Hakkı Hz. k.s Marifetname kitabından okudum yazdım ..
Sukut geceyi uyanık geçirmenin sonucudur. Çünkü geceyi ibadet ve taatle geçiren kimsenin konuşma isteği olmaz.
Sukut ikiye Ayrılır;
1-Dil ile Susmak
2-Kalp ile Susmak
Dil ile sukut masivayı konuşmaktan tamamen uzak durmaktır. Kalp ile susmak ise kalbten Allah’ın dışındaki her şeyi tamamen uzak durmaktır. Dili susan fakat kalbi konuşan kimsenin günahı az olur ve kendiside rahat ta olur. Hem dil hemde kalbi susan kimse ise sırrını temizlemiş halde Allah’ına kavuşur. Kalbi sukut eden fakat dili konuşan kimse söylediklerinde hikmetli söyler..
Kalbin susması müşahede ehline mahsus bir sıfattır ki onlar Allah’a yakın olan mukarreblerdir.
Susmanın din yoluna yeni girenlere etkisi afetlerden korunmasıdır. Muharreblerde ki hali ise Rabbının Üns hitabına muhatab olmaktır. Demek oluyor ki hallerden birine nail olanın susması onun Allahtan başka kimseyle konuşmaması demektir..
Kalbten Allah’ın dışındaki şeyleri (masivayı) giderdikten sonra Mevla ile konuşmaya geçilir ki bu mukarreb makamıdır.
Eğer insanın kalbinde masiva olursa susamaz. Mukarreb derecesine ulaşan kendisi sağlam, söyledikleri de doğru olur. O Hakkı söyler, doğrudur.
Masiva konuşmak hatta doğru konuşmak ise susmanın sonucudur. Masivayı konuşmak her bakımdan zararlıdır.
Susmanın makamı vahyin türleriyle olanıdır. Susmanın diğer bir vasfı da Marefe fullah’a götürmesidir.
Kaynak: Erzurumlu İbrahim Hakkı Hz. k.s Marifetname kitabından okudum yazdım ..