Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Intruder" data-source="post: 110960" data-attributes="member: 15174"><p>Hangi sözünü düzelteyim bilmiyorum ama en önemlilerini düzelteyim yeter..</p><p></p><p><strong>Tüm insanları bildiğini, Peygamber Efendimizin bildiği karşısında okyanusta bir damladır.. Peygamber Efendimizin bildiği ise Allah'ın ilmine göre okyanusta bir damladır..</strong> [Cümlenin doğrusu bu şekilde olmalıdır.]</p><p></p><p><strong>Onlar o kimselerdir ki, gayba inanırlar</strong> Bakara 3</p><p></p><p>Demek ki imanın temeli, gayba inanmaktır.. Gözün gördüğü şeye iman denilmez.. Eğer öyle olsaydı, ölüm anında (gayb perdesi açıldığında) iman ediyorum diyenlerin imanları da geçerli olurdu.</p><p></p><p>Bir kimsenin aklı kadar imanı, imanı kadar da aklı bulunur. Cüz'i akıl herkeste olan (minimum) akıldır. Kişinin imanı arttıkça bu cüz'i akıl, külli akla yaklaşır. Kişi Külli akla ne kadar yaklaşırsa, o kadar her şeyi net görmeye başlar.. </p><p></p><p></p><p>Akıl ikiye ayrılır. Biri <strong>aklı maaş</strong> diğeri ise <strong>aklı maad</strong>.. Aklı maaş günlük yeme içme, hayatta kalma, cinsi arzular gibi hayvanlarla müşterek olduğumuz akıldır. <strong>Aklı maad</strong> ise sadece iman ehlinde imanı ölçüsünde kendisinde bulunan akıldır. Ateist bir insana bir şey anlatılamaması o kişinin aklı maad'dan yana yoksun olmasından dolayıdır.. Yoksa o kişinin aklı maaş yönünden hiç bir eksikliği bulunmamaktadır..</p><p></p><p>İmanı bir ışık kaynağına benzetirsek, onun nurunu da aklı maada benzetebiliriz. Kişinin bu nur ile gördüğü alan da aklı maad (imanı) ölçüsündedir.. Kimisi bu nur ile bir metre ötesini görebilir, kimisi 10 metre ötesini, kimisi 100 metre ötesini, kimisi 1000 metre ötesini, kimisi dolunayın aydınlatması gibi, kimisi de güneşin aydınlatması gibi.. İşte iman artmaz ve eksilmez ama imanın nuru artar veya eksilir denilmesi bu yüzdendir.</p><p></p><p></p><p>Allah c.c bize yok olacak olana değil, baki olan şeye sarılmamız gerektiğini buyurmuştur. Allah'ın bizden istediği ilim, marifetullah'tır.. Allah'ı ne kadar tanıyor ve biliyorsan, Allah indinde o kadar değerlisindir.. Eğer fen bilimleri değerli olsaydı, o zaman fenciler Allah'ın en sevdiği (Evliya) kimseler olurdu..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Intruder, post: 110960, member: 15174"] Hangi sözünü düzelteyim bilmiyorum ama en önemlilerini düzelteyim yeter.. [B]Tüm insanları bildiğini, Peygamber Efendimizin bildiği karşısında okyanusta bir damladır.. Peygamber Efendimizin bildiği ise Allah'ın ilmine göre okyanusta bir damladır..[/B] [Cümlenin doğrusu bu şekilde olmalıdır.] [B]Onlar o kimselerdir ki, gayba inanırlar[/B] Bakara 3 Demek ki imanın temeli, gayba inanmaktır.. Gözün gördüğü şeye iman denilmez.. Eğer öyle olsaydı, ölüm anında (gayb perdesi açıldığında) iman ediyorum diyenlerin imanları da geçerli olurdu. Bir kimsenin aklı kadar imanı, imanı kadar da aklı bulunur. Cüz'i akıl herkeste olan (minimum) akıldır. Kişinin imanı arttıkça bu cüz'i akıl, külli akla yaklaşır. Kişi Külli akla ne kadar yaklaşırsa, o kadar her şeyi net görmeye başlar.. Akıl ikiye ayrılır. Biri [B]aklı maaş[/B] diğeri ise [B]aklı maad[/B].. Aklı maaş günlük yeme içme, hayatta kalma, cinsi arzular gibi hayvanlarla müşterek olduğumuz akıldır. [B]Aklı maad[/B] ise sadece iman ehlinde imanı ölçüsünde kendisinde bulunan akıldır. Ateist bir insana bir şey anlatılamaması o kişinin aklı maad'dan yana yoksun olmasından dolayıdır.. Yoksa o kişinin aklı maaş yönünden hiç bir eksikliği bulunmamaktadır.. İmanı bir ışık kaynağına benzetirsek, onun nurunu da aklı maada benzetebiliriz. Kişinin bu nur ile gördüğü alan da aklı maad (imanı) ölçüsündedir.. Kimisi bu nur ile bir metre ötesini görebilir, kimisi 10 metre ötesini, kimisi 100 metre ötesini, kimisi 1000 metre ötesini, kimisi dolunayın aydınlatması gibi, kimisi de güneşin aydınlatması gibi.. İşte iman artmaz ve eksilmez ama imanın nuru artar veya eksilir denilmesi bu yüzdendir. Allah c.c bize yok olacak olana değil, baki olan şeye sarılmamız gerektiğini buyurmuştur. Allah'ın bizden istediği ilim, marifetullah'tır.. Allah'ı ne kadar tanıyor ve biliyorsan, Allah indinde o kadar değerlisindir.. Eğer fen bilimleri değerli olsaydı, o zaman fenciler Allah'ın en sevdiği (Evliya) kimseler olurdu.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt