- Katılım
- 18 Şubat 2012
- Mesajlar
- 24
- Tepkime puanı
- 0
Bismillahirrahmanirrahim
Rahmanın Kaleminden Nurunu Rahimin Levhine yazan Allah’ın adıyla
1-“Allahın muradı Besmeleyi kurmak şeytanın muradı Besmeleyi yıkmak”,
“Besmele kainatın üzerine örtülen bir örtüdür” denildi kabul etmediler.
2-“Esmaül hüsnanın sırrı Besmele’de saklı” denildi kabul etmediler.
3-Allahın tecelligahı;(Rahman-Adem), (Rahim-Havva), (Mülk-Semayı dünya) denildi kabul etmediler.
4-Allahüteala rahmandan ve rahimden alemi kuşatmıştır, denildi gayrıda Allah arayarak kabul etmediler.
5-Ademde yani rahmanda akıl ile Havvada, rahimde nefs ile cem oluyor denildi kabul etmediler.
Ademde (kuvvet ile Havvada kudret) ile cem oluyor denildi kabul etmediler.
Ademde (kalem ile Havvada kalp) ile cem oluyor denildi kabul etmediler.
6-Allahüteala Rahman aynasına baktığında aklın sureti olan ademi ,
Rahim aynasına baktığında kalbin sureti havvayı,
Mülk aynasına baktığında nefsinin sureti semayı dünyay ı görür, denildi kabul etmediler.
7- Ademe secde eden; Nuru silkelemekle ve vahiy getirmekle görevlendirilmiş meleğin Cebrail yani akıl olduğunu kabul etmediler,
8-Nuru (alakı) üfleyen bedenin, İsrafil olduğunu kabul etmediler.
O üfleme esnasında his ve ateş alemini yöneten meleğin mikail olduğunu kabul etmediler.
Rahmanın tecellisi ademden suret bulacak olan canı alan ve rahim esmasında kudret kapısına teslim eden, vakti geldiğinde o canın ruhunu kabzeden meleğin azrail olduğunu kabul etmediler.
9-İns,cin, ve Melekütül aleminin sureti bizatihi insan; arşı (Adem) ve arzı(Havva) olduğumuzu tüm bu ilahi olarak donatılan alemlere zülüm değil rahmet edici olarak geldiğimizi kabul etmediler.
10-İkra ! Oku! Rabbin seni 1 damla sudan halk eyledi.
Okunacak olan canlı kur’anın yazılabilmesi için Kalemin (adem) ve muhafaza edecek Levhin (Havva) El kuddüs temiz olması Allahın muradı Besmeledir denildi kabul etmediler.
11-Toprak, hava, su, ateşten gelen cemadat, nebadat ve hayvanatın, adem ve havanın beden arzlarına yedi yer semasını ve alak,nefis,ruh,kalp,sır,hafa,akıl yedi gök semasını geçerek dışı insan içi ruhu hayvan olduğu söylendi kabul etmediler.
12-Alemdeki mevcudatın toplandığı mekan kapısı hz.adem denildi kabul etmediler.
13- Mekan kapısında nurunu “kul hu valla hu ehad”, diyerek hu makamına birliğine ihlas suresi davet eden Hz.Allahtır denildi kabul etmediler.
14-Kaderlerin yazıldığı, beytimukaddes, mescidi haram adı verilen mekanın rahmeti rahimiye olduğu söylendi kabul etmediler.
15-Ayetel kursi ile semaların ve burçlardaki peygamber makamlarının, melekütül aleminin,
beyti mukaddeste yaradılış hakikatini kabul etmediler.
16-Yasini Şerif ile Allahın huzuruna gelen furkanın kur’ana kardeş olup canlı kur’an olduğunu kabul etmediler.
17-İdrakı açılan insanın allahın huzurunda; yedikleri nimetlerle ef’al, eşleri ile sıfat bu hakikati yaşadığı ilimle zat cennetlerine geldiklerini gayrı cennetler arayarak kabul etmediler.
18-Benlik denizinde, dünyaya ve mal düşkünlüğü sebebiyle öldükten sonra azaları toprağa dönen insanın idrakı kapatılarak nefsine münasip suretlerle tabiat cehennemine döneceklerin bugünkü hayvanların cezalılar olduğu söylendi kabul etmediler.
19-Bütün peygamberlerin mekan ve makamlarının insan vücudunda nakşolunduğuna, o makamların ruhaniyetleri kişiyi Allahın birliğine davet ederken kavimleri gibi yaşadıklarına şahit oluşunu kabul etmediler. Kişi nefsinde yaşarsa Yahya a.s. kavmi gibidir, ruh makamında İsa a.s., kalp makamında Yusuf a.s. akıl makamında Muhammed a.s. halini yaşar denildi kabul etmediler.
20-Her kavim kendi peygamberinin peşinde koşarken, bütününün ancak ehadiyet kapısını açtığı söylendi kabul etmediler.
21-Hz.Muhammed miracta tüm peygamberleri makamlarında selamlayarak cem etmiş ferdiyatta müşahede makamında el hadi olan mehdinin her bedende zuhur edeceğini müjdeledi kabul etmediler.
22- Hakkın bildirdiği hanif olan din ile halkiyetin yaşadığı dinin aynı olmadığı söylendi kabul etmediler.
Rahmanın Kaleminden Nurunu Rahimin Levhine yazan Allah’ın adıyla
1-“Allahın muradı Besmeleyi kurmak şeytanın muradı Besmeleyi yıkmak”,
“Besmele kainatın üzerine örtülen bir örtüdür” denildi kabul etmediler.
2-“Esmaül hüsnanın sırrı Besmele’de saklı” denildi kabul etmediler.
3-Allahın tecelligahı;(Rahman-Adem), (Rahim-Havva), (Mülk-Semayı dünya) denildi kabul etmediler.
4-Allahüteala rahmandan ve rahimden alemi kuşatmıştır, denildi gayrıda Allah arayarak kabul etmediler.
5-Ademde yani rahmanda akıl ile Havvada, rahimde nefs ile cem oluyor denildi kabul etmediler.
Ademde (kuvvet ile Havvada kudret) ile cem oluyor denildi kabul etmediler.
Ademde (kalem ile Havvada kalp) ile cem oluyor denildi kabul etmediler.
6-Allahüteala Rahman aynasına baktığında aklın sureti olan ademi ,
Rahim aynasına baktığında kalbin sureti havvayı,
Mülk aynasına baktığında nefsinin sureti semayı dünyay ı görür, denildi kabul etmediler.
7- Ademe secde eden; Nuru silkelemekle ve vahiy getirmekle görevlendirilmiş meleğin Cebrail yani akıl olduğunu kabul etmediler,
8-Nuru (alakı) üfleyen bedenin, İsrafil olduğunu kabul etmediler.
O üfleme esnasında his ve ateş alemini yöneten meleğin mikail olduğunu kabul etmediler.
Rahmanın tecellisi ademden suret bulacak olan canı alan ve rahim esmasında kudret kapısına teslim eden, vakti geldiğinde o canın ruhunu kabzeden meleğin azrail olduğunu kabul etmediler.
9-İns,cin, ve Melekütül aleminin sureti bizatihi insan; arşı (Adem) ve arzı(Havva) olduğumuzu tüm bu ilahi olarak donatılan alemlere zülüm değil rahmet edici olarak geldiğimizi kabul etmediler.
10-İkra ! Oku! Rabbin seni 1 damla sudan halk eyledi.
Okunacak olan canlı kur’anın yazılabilmesi için Kalemin (adem) ve muhafaza edecek Levhin (Havva) El kuddüs temiz olması Allahın muradı Besmeledir denildi kabul etmediler.
11-Toprak, hava, su, ateşten gelen cemadat, nebadat ve hayvanatın, adem ve havanın beden arzlarına yedi yer semasını ve alak,nefis,ruh,kalp,sır,hafa,akıl yedi gök semasını geçerek dışı insan içi ruhu hayvan olduğu söylendi kabul etmediler.
12-Alemdeki mevcudatın toplandığı mekan kapısı hz.adem denildi kabul etmediler.
13- Mekan kapısında nurunu “kul hu valla hu ehad”, diyerek hu makamına birliğine ihlas suresi davet eden Hz.Allahtır denildi kabul etmediler.
14-Kaderlerin yazıldığı, beytimukaddes, mescidi haram adı verilen mekanın rahmeti rahimiye olduğu söylendi kabul etmediler.
15-Ayetel kursi ile semaların ve burçlardaki peygamber makamlarının, melekütül aleminin,
beyti mukaddeste yaradılış hakikatini kabul etmediler.
16-Yasini Şerif ile Allahın huzuruna gelen furkanın kur’ana kardeş olup canlı kur’an olduğunu kabul etmediler.
17-İdrakı açılan insanın allahın huzurunda; yedikleri nimetlerle ef’al, eşleri ile sıfat bu hakikati yaşadığı ilimle zat cennetlerine geldiklerini gayrı cennetler arayarak kabul etmediler.
18-Benlik denizinde, dünyaya ve mal düşkünlüğü sebebiyle öldükten sonra azaları toprağa dönen insanın idrakı kapatılarak nefsine münasip suretlerle tabiat cehennemine döneceklerin bugünkü hayvanların cezalılar olduğu söylendi kabul etmediler.
19-Bütün peygamberlerin mekan ve makamlarının insan vücudunda nakşolunduğuna, o makamların ruhaniyetleri kişiyi Allahın birliğine davet ederken kavimleri gibi yaşadıklarına şahit oluşunu kabul etmediler. Kişi nefsinde yaşarsa Yahya a.s. kavmi gibidir, ruh makamında İsa a.s., kalp makamında Yusuf a.s. akıl makamında Muhammed a.s. halini yaşar denildi kabul etmediler.
20-Her kavim kendi peygamberinin peşinde koşarken, bütününün ancak ehadiyet kapısını açtığı söylendi kabul etmediler.
21-Hz.Muhammed miracta tüm peygamberleri makamlarında selamlayarak cem etmiş ferdiyatta müşahede makamında el hadi olan mehdinin her bedende zuhur edeceğini müjdeledi kabul etmediler.
22- Hakkın bildirdiği hanif olan din ile halkiyetin yaşadığı dinin aynı olmadığı söylendi kabul etmediler.